pátek 19. června 2015

Levandulový olej.....

moje známá dělá už několit let jednoduše levandulový olej.A protože mám doma maséra a levandule je letos opravdu pěkná úroda ,udělám mu pěkně do zásoby na masírování.Manžel má levaduli rád a tak mu dávám každý rok čerstvé na polštář,krásně provoní a on si pak lebedí jak krásně spal.

 

Olej se už tolikrát osvědčil tak ho ráda napíšu i vám:))))


Recept na levandulový olej:

je opravdu jednoduchý pro každého.Potřebujete kvalitní oleje,olivový nebo mandlový, ten je spíše pro suchou pleť.Na dcl oleje potřebujete čtyři lžíce čerstvých nasekaných květů.
Olej zahřejete ve vodní lázni na 40 stupňů a květy v lahvi zalejete.Uzavřete a každý den ,nebo druhý den lahev protřepete.Necháte tak šest až osm týdnů ve tmě a na chladnějším místě.Nedávejte do lednice.
Pak přecedíte,když vám zbydou hodně nasáklé květy, ještě je trošku zahřejte a pěkně z nich olej vymačkejte ať nepřijde ani kapka na zmar a můžete nalít do krásné lahvičky a třeba můžete potěšit někoho takovým krásným voňavým dárkem.Pomáhá na bolesti hlavy,zad, také na celulitidu a proti únavě a vydrží přibližně devět měsíců.Tak třeba se vám to také bude hodit,já budu muset nadělat manželovi zásoby:))))
























8 komentářů:

  1. Levandule má milovaná.... a jaký je rozdíl v místech, protože u nás ještě nerozkvétá vůbec, má teprve velice malá kvítečka. Letos ani nebudu mít velkou úrodu, což mne mrzí velice.
    Díky za recept, také si naložím.
    Krásné dny Leni.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  2. Leni....děkuji za recept, o víkendu budu levanduli sklízet, už je krásně rozkvetlá.
    Jana

    OdpovědětVymazat
  3. Leni, moc děkuji za typ. Dneska chci sklízet první a doma mám olivový olej z Gargána - dárek od syna...
    Měj hezkou sobotu! Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Objevila jsem tento blog a prolistovala ho od konce na začátek a zpět :-)))
    Nádhera. Je u vás doma krásně. Eva

    OdpovědětVymazat
  5. Levandule u nás zatím taky ještě vyčkává a nekvete :-)) ... olej určitě vyzkouším - děkuji za tip ♥ Iva

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Leni. Levandulu zboznujem. Vdaka za tento recept. Onedlho sa chystame do Provensalska na levandulu... a uz dost dlho sa chystam ako na olej a ine recepty, takze mi prisiel vhod. Pekne leto a bohaty zber.

    OdpovědětVymazat